Als je jouw rekeningen voor gas en elektriciteit niet betaalt bij een commerciële leverancier (na de opmaak van een afbetalingsplan, een herinneringsbrief en een aangetekende ingebrekestelling), dan wordt de netbeheerder Fluvius jouw sociale leverancier. Deze activeert onmiddellijk de prepaidfunctie voor je elektriciteit. Indien je de aardgasfacturen bij de netbeheerder niet betaalt, zal Fluvius de prepaidfunctie voor aardgas activeren.
Met de prepaidfunctie kan je alleen de energie gebruiken die je op voorhand betaalt en weet je dus exact hoeveel je verbruikt én betaalt.?
Als je de digitale meter niet oplaadt en het bedrag is opgebruikt, dan schakel je voor elektriciteit over op een beperkt vermogen. Voor gas schakel je over op een noodkrediet. Als ook dit opgebruikt is en je de digitale meter niet oplaadt, stopt de toevoer van elektriciteit of gas.
Heb je nog een klassieke meter, dan komt Fluvius bij je langs om een digitale meter te installeren. Een digitale meter met prepaidfunctie is dezelfde meter als de gewone digitale meter. Enkele dagen na de plaatsing, activeert Fluvius de prepaidfunctie. Vanaf dan kan je enkel elektriciteit en/of aardgas gebruiken als je vooraf betaald hebt.
Lees meer over Fluvius Prepaid
Waar kan je jouw budgetmeter opladen?
Je kan je digitale meter online opladen via www.mijnfluvius.be/prepaid of je kan nog terecht bij deze oplaadpunten:
- Sociaal Huis, Gentsesteenweg 1
Openingsuren: ma-vr 9-12 u. en 13.30-16 u. (niet op vrijdagnamiddag)
Betaling met bancontact of bewijs van overschrijving - Stadswinkel, Administratief Centrum, Fr. Courtensstraat 11
Openingsuren: ma-di-do-vr 9-14 u., wo 14-18 u.
Betaling enkel met bancontact. - Een overzicht van alle oplaadpunten vind je via www.fluvius.be/nl/oplaadpunten.
Vragen? Contacteer Fluvius via 078-35 35 34.
Wat meebrengen?
Jouw EAN-code van jouw digitale meters