naar top
Gemeente Dendermonde

Vr 1/3 tot zo 25/5 - Tentoonstelling: fotografie in dialoog

Een ontmoeting tussen heden en verleden

Van 1 maart tot 25 mei vindt er in het Stadhuis van Dendermonde een tentoonstelling plaats ter gelegenheid van 225 jaar KASK Dendermonde. Studenten fotografie gaan een visuele dialoog aan met de werken uit de permanente collectie van het stadhuis, wat resulteert in een boeiende reeks werken die een brug slaat tussen verleden en heden.

De tentoonstelling biedt een spannende confrontatie tussen de traditionele werken die al jaren te bewonderen zijn en de eigentijdse interpretaties van de studenten.
Hoe resoneert de hedendaagse fotografie met de schilderijen, sculpturen en andere historische kunstwerken? Elk beeld vertelt een eigen verhaal en nodigt de toeschouwer uit om na te denken over de veranderende rol van portretkunst en de manier waarop wij als kijkers betekenis geven aan beelden.

De studenten lieten zich inspireren door de verhalen en symboliek van de bestaande collectie en vertalen deze naar nieuwe beelden die verrassend, reflecterend en soms prikkelend zijn.

Er werd samengewerkt in de studio aan verschillende portretten en daarnaast individuele beelden gecreëerd die hun eigen interpretatie van een bestaand werk uitdrukken. Dit proces was niet alleen een technische uitdaging, maar ook een artistieke zoektocht naar betekenis, context en vernieuwende beeldtaal. Door zorgvuldig gebruik te maken van licht, compositie en sfeer hebben de studenten geprobeerd de essentie van de oorspronkelijke kunstwerken vast te leggen en tegelijkertijd een eigentijdse twist toe te voegen. Sommige beelden weerspiegelen subtiele verwijzingen naar kleurgebruik of pose, terwijl andere een radicale herinterpretatie bieden, waarin de thema’s van het originele werk worden vertaald naar de hedendaagse beeldcultuur.

De tentoonstelling is daarmee niet alleen een eerbetoon aan de permanente collectie van het stadhuis, maar ook een krachtig experiment waarin de studenten hun eigen stem vinden.

Overzicht van de werken:

Portret van Theophile Philips door R.Revelari

olie op doek, 1916

Portret van Théophile Philips (1839-1914) geschilderd na zijn overlijden. Hij was de jongste zoon van Josse Philips en Barbara Glazer en derde bedrijfsleider van de Dendermondse Textielfabriek N.V. Philips-Glazer.

Klassikale interpretatie

Portret van Arthur Philips door R.Revelari



Olie op doek, 1925

Portret van Arthur Philips (1866-1924) geschilderd na zijn overlijden. Hij was zoon van Théophile Philips en vierde bedrijfsleider van de Dendermondse Textielfabriek N.V. Philips-Glazer. Hij was tevens bevelhebber van de Dendermondse brandweer.

Klassikale interpretatie

Portret van dichter Prudens Van Duyse door Théodore Canneel

Olie op doek, midden 19de eeuw

Prudens Van Duyse (1804, Dendermonde - 1859, Gent) was doctor in de rechten, stadsarchivaris van Dendermonde en Gent, historicus, en schrijver van gedichten, toneelstukken en liederen. Hij was ook secretaris van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten te Gent

Théodore Canneel (1817, Gent - 1892, Gent) schilderde portretten en historische en religieuze onderwerpen maar begon ooit als lithograaf. Hij was leraar en later directeur van de Academie voor Schone Kunsten in Gent. Hij was inspecteur van Belgische academies.

Klassikale interpretatie

Portret van burgemeester Léon De Bruyne door Pieter Frans De Beule

Olie op doek, 1884

Op dit portret staat Léon De Bruyn, burgemeester van Dendermonde van 1872 tot 1888. Hij was mede-eigenaar van de belangrijke Dendermondse olieslagerij ‘Usines J.E. De Bruyn’ en richtte samen met zijn broer Edmond in 1893 de ‘Usines Saint-Antoine’ op. Hij was volksvertegenwoordiger, senator en minister van Openbare Werken, Landbouw en Nijverheid. Op het portret draagt Léon een gala-uniform met een ereteken van officier in de Leopoldsorde op zijn borst en een eredegen met tricolore sjerp om zijn middel.

Pieter Frans De Beule werd op 4 januari 1852 in Zele geboren. Hij trouwde met Stephania Vander Vekens en woonde in Dendermonde. Hij was staatsambtenaar en schilder, bekend om zijn portretten. Hij overleed op 23 februari 1924 in Dendermonde.

Klassikale interpretatie

Portret van Sir Polydore De Keyser door John Collier

Olie op doek, 1888

Staatsieportret van Sir Polydore De Keyser als Lord Mayor van Londen (1887-1888). Op de tafel liggen de symbolen van zijn ambt: het zwaard, de kroonscepter en een grote pronkbeker. De Keyser werd in 1832 geboren in Dendermonde en verhuisde in 1842 met zijn ouders naar Engeland. Zijn vader runde daar een belangrijk hotel dat Polydore verder liet bloeien. In 1874 opende hij het indrukwekkende ‘De Keyser's Royal Hotel’. In 1882 werd hij benoemd tot ‘alderman’ (een soort wethouder) en in 1887 verkozen tot ‘lord mayor’ van Londen. In 1888 bezocht hij zijn geboortestad Dendermonde, waar hij prompt werd geëerd met een speciale Ros Beiaardommegang.

John Collier (1850-1934) werd geboren in Londen. Hij kreeg zijn artistieke opleiding bij E.-L. Poynters en later bij J.-P. Laurens in Parijs. Hij werkte een tijd samen met Alma Tadema. Hij specialiseerde zich in portretschilderkunst, stelde herhaaldelijk tentoon in Londen en nam deel aan de Salons van Sydney. In de National Portrait Gallery in Londen bevinden zich verschillende portretten van zijn hand (John Burns, Charles Darwin en Sir George Williams).

Klassikale interpretatie

Portret Van Burgemeester Fernand Portmans (1896-1983) door Luc De Decker

Olie op doek, 1964

Luc De Decker (1907-1982) werd geboren te Ninove. Hij studeerde aan de Academie voor Schone Kunsten te Brussel en aan het Hoger Rijksinstituut voor Schone Kunsten te Antwerpen. Hij specialiseerde zich in portretten maar maakte ook landschappen en stillevens. Van 1967 tot 1989 kon je zijn portret van Koning Boudewijn en Koningin Fabiola terugvinden op de bankbiljetten van 50 Belgische frank.

Fernand Portmans was burgemeester van Dendermonde van 1939 tot 1964. Hij studeerde rechten en notariaat aan de Leuvense universiteit. In 1964 schonk de stad Dendermonde hem dit portret ter ere van zijn 25-jarig ambtsjubileum. Linksboven het portret staat zijn gekroond wapenschild.

Klassikale interpretatie

Portret van Judocus De Smet door Emmanuel Verhas

Olie op doek, ca. 1825

Judocus De Smet was een schipper en koopman in Dendermonde. Hij woonde in een herenhuis in de Scheldestraat. Zijn zoon, Pater Pieter-Jan De Smet, werd een bekende missionaris die jarenlang werkte bij de Noord-Amerikaanse inheemse volkeren.

Emmanuel-Franciscus Verhas (1799-1864) werd geboren en stierf in Dendermonde. Hij studeerde aan de Antwerpse Academie en trouwde met Anna Maria Van Keer. Op 15 september 1827 werd hij directeur en professor aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten. Hij maakte enkele portretten en religieuze werken die bewaard zijn gebleven.

Klassikale interpretatie

Portret Pater Pieter-Jan De Smet door Emmanuel Verhas

Olie op doek, ca. 1834-1837

Dit portret van een dertigjarige Pater Pieter-Jan De Smet (1801, Dendermonde, – 1873, St. Louis, Missouri) werd gemaakt tijdens zijn verblijf in zijn geboortestad Dendermonde. In 1821 vertrok hij naar de Verenigde Staten en werd Jezuïet. Na een korte terugkeer naar Dendermonde van 1834 tot 1837 keerde hij terug naar de VS om missiewerk te verrichten. Hij stichtte veel missies en werd gerespecteerd door de stammen. De Amerikaanse regering vroeg hem vaak om te helpen als bemiddelaar. De inheemse volkeren noemden hem "De Grote Zwartrok".

Emmanuel-Franciscus Verhas (1799 – 1864) werd geboren en stierf in Dendermonde. Hij studeerde aan de Antwerpse Academie en trouwde met Anna Maria Van Keer. Op 15 september 1827 werd hij directeur en professor aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten. Hij maakte enkele portretten en religieuze werken die bewaard zijn gebleven.

Klassikale interpretatie

Kies ! door Jan Verhas

Olie op paneel, 1874

Dit schilderij werd in 1875 door de stad gekocht ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de Dendermondse Koninklijke Academie voor Schone Kunsten. Het toont een meisje dat twee bloemen heeft geplukt uit het bloemstuk achter haar. Ze geeft haar pop de opdracht om eentje te kiezen. Dit werk toont Jan Verhas' talent als kinderportrettist.

Jan Verhas (1834, Dendermonde – 1896, Schaarbeek) was de zoon van schilder Emmanuel Verhas, van wie ook enkele werken in het Stadhuis hangen. Jan Verhas kreeg zijn opleiding aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten, waar zijn vader directeur was. Daarna studeerde hij aan de Antwerpse Academie en de Brusselse Academie. Hij stond bekend als portret- en genreschilde. Hij maakte vooral portretten van kinderen en schilderde aan het einde van zijn leven ook enkele mooie zeegezichten.

Interpretatie bij het werk door Jozef Van Lysebeth

Bosgezicht door Alphonse Asselbergs

Olie op doek, ca. 1875

Bosgezicht in het woud van Fontainebleau.

Alphonse Asselbergs (1839-1916) koos pas op 24-jarige leeftijd voor een artistieke carrière en volgde lessen bij E. Huberti. Hij specialiseerde zich in landschapsschilderkunst en schilderde vooral melancholische landschappen in de Ardennen, de Kempen, aan de Belgische kust en rond Brussel. Zijn werken, uitgevoerd in een romantisch-realistische stijl , kenden tijdens zijn leven echter weinig succes.

Interpretatie bij het werk door Fons Van der Vorst

Gezicht op de Schelde door Théophile Bogaert

Olie op doek, laatste kwart 19de eeuw

Zicht op Scheldebocht met links Moerzeke en rechts Baasrode. Een kleine stoomsleepboot trekt een houten binnenschip in de richting van Dendermonde.

Henricus Theophilus Bogaert (1850-1900) werd geboren in Dendermonde. Hij volgde cursussen aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten en was in 1884 secretaris van de bestuurscommissie. Er is heel wat werk van zijn hand. Hij legde dan ook een grote productiviteit aan de dag. Aanvankelijk vertegenwoordigde hij de 'grijze school' maar later evolueerde zijn werk naar een meer impressionistische stijl

Interpretatie bij het werk door Rudy Mettepenningen

Stilleven door Herman Courtens

Olie op doek, ca. 1941

Een traditioneel stilleven met een schaal, pot, kruik en groenten (selder, rapen en prei) op een tafel met een wit tafellaken.

Herman Courtens (1884-1956) werd geboren in Brussel als zoon van kunstschilder Franz Courtens en Maria Elisa Van der Cruyssen. Hij kreeg zijn eerste opleiding van zijn vader en studeerde later aan de Brusselse Academie voor Schone Kunsten. Tijdens de Eerste Wereldoorlog raakte hij zwaar gewond. Hij was net als zijn vader, leraar aan het Hoger Instituut voor Schone Kunsten in Antwerpen.

Interpretatie bij het werk door Jozef Van Lysebeth

Stilleven door Pieter Roels

Olie op doek, 1874-1875

Dit stilleven is een typisch voorbeeld van de 'academische' schilderkunst die in die tijd aan onze academies werd beoefend. Dit werk werd in 1875 bekroond in een schilderwedstrijd ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan van de Koninlijke Academie voor Schone Kunsten van Dendermonde. Schilder Pieter Roels eindigde hiermee in een gelijke stand met Franz Courtens, wiens werk ook in het Stadhuis te vinden is.

De fijne weergave van het stilleven wordt wat uit balans gebracht door het tafelkleed. Het is mogelijk dat dit kleed later is toegevoegd toen Roels tapijtontwerper was.

Pieter Roels (1849, Baasrode – 1909, Rotterdam) studeerde aan de Dendermondse Koninklijke Academie voor Schone Kunsten onder J. Rosseels en I. Meyers. In 1876 verhuisde hij naar Delft en later naar Rotterdam, waar hij als ontwerper van Smyrnatapijten werkte bij de Kralingsche tapijtfabriek ‘Werklust’.

Interpretatie bij het werk door Jozef Van Lysebeth

In Sint Goedele door Nicolas Van den Eeden

Olie op doek, ca. 1890-1895

Een groep biddende figuren knielt op houten bidstoelen in de middenbeuk van de Sint-Goedelekerk (nu Kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele) in Brussel. Achteraan in de kerk zien we de neogotische koorafscheiding met een orgel (1840) van de bekende Dendermondse orgelbouwersfamilie Loret.

Nicolaus Vanden Eeden (1856, Gent - 1918, Namen) studeerde aan de Gentse Academie bij Th. Canneel en werd een talentvol lithograaf en schilder van kerkinterieurs, genretaferelen en portretten. In zijn werk plaatste hij de mens altijd groot en duidelijk op de voorgrond. In 1889 maakte hij verschillende werken met het interieur van de Sint-Goedelekerk in Brussel als achtergrond. In 1899 werd hij directeur van de Academie voor Schone Kunsten in Namen.

Interpretatie bij het werk door Fons Van der Vorst

Ros Beiaardommegang 1888 door Jan Verhas

Olie op doek, 1891

Dit schilderij herdenkt de Ros Beiaardommegang van 26 en 27 augustus 1888, georganiseerd ter ere van Sir Polydore De Keyser's bezoek aan Dendermonde als lord mayor van Londen. Het toont de aankomst van de het Ros Beiaard op de Grote Markt, met veel toeschouwers en een eretribune voor het stadhuis dat voor de gelegenheid versierd is met Britse vlaggen. Onder de toeschouwers zijn enkele bekende figuren, zoals Emanuel Hiel en Peter Benoit. Op het schilderij heeft de schilder zichzelf en vermoedelijk ook zijn dochter afgebeeld.

Jan Verhas (1834, Dendermonde – 1896, Schaarbeek) was de zoon van schilder Emmanuel Franciscus Verhas, van wie ook enkele werken in het Stadhuis hangen. Jan Verhas kreeg zijn opleiding aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten, waar zijn vader directeur was. Daarna studeerde hij aan de Antwerpse Academie en de Brusselse Academie. Hij stond bekend als portret- en genreschilder. Hij maakte vooral portretten van kinderen, en schilderde aan het einde van zijn leven ook enkele mooie zeegezichten.

Interpretatie bij het werk door Isabelle Goeminne

Kerkinterieur in de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Antwerpen door Bernard De Maere

olie op paneel, 1933

Binnenzicht in de zuidelijke kooromgang van de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Antwerpen. Dit thema komt vaak voor in de werken van De Maere.
Bernard De Maere (1887, Antwerpen - 1954, Antwerpen) volgde lessen aan de plaatselijke Academie voor Schone Kunsten bij Charles Mertens en Piet Verhaert. In 1900 nam hij deel aan de Wereldtentoonstelling in Parijs. Hij schilderde intieme portretten, religieuze taferelen en genretaferelen.

Interpretatie bij het werk door Fons Van der Vorst

Kerkinterieur door Edgard Van Bavegem

Olie op doek, ca. 1900-1920

Een kind en vijf oudere vrouwen, gehuld in donkere kapmantels, staan in een van de zijbeuken van een kerk.

Edgard Van Bavegem (1880, Dendermonde - 1952, Meulebeke) kreeg zijn eerste opleiding aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten bij Isidore Meyers. Hij studeerde verder aan de Brusselse Academie bij Isidore Verheyden en aan het Antwerpse Hoger Instituut voor Schone Kunsten bij Franz Courtens. In 1902 verhuisde hij naar Overmere, waar hij zich richtte op genre- en interieurschilderijen. In 1919 vestigde hij zich in Meulebeke op het kasteel Ter Borcht. Hij was daar burgemeester van 1921 tot 1927.

Interpretatie bij het werk door Rudy Mettepenningen

Landschap te Fosset door Fernand Khnopff

olie op doek, 1894

Fosset, een dorpje in de Ardennen, was de locatie van het buitenverblijf van de ouders van Fernand Khnopff. Hij bracht er sinds zijn jeugd vele zomers door. Tussen 1880 en het midden van de jaren 1890 schilderde Khnopff daar ongeveer veertig landschappen.

Fernand Khnopff werd in 1858 te Grembergen geboren. Tot zijn zeven jaar woonde hij in Brugge, daarna verhuisde de familie naar Brussel. In 1875 begon hij rechten te studeren aan de Brusselse universiteit. Niet veel later startte hij ook met lessen bij schilder Xavier Mellery. Hij schreef zich in aan de Brusselse Academie voor Schone Kunsten en studeerde een jaar in Parijs bij Jules Lefèvre aan de Académie Libre. Hij raakte betrokken bij de symbolistische beweging.

Khnopff was medestichter van de kunstenaarsgroep ‘Les Vingt’. Hij nam met succes deel aan internationale tentoonstellingen. Onder invloed van het symbolisme schilderde hij allegorische taferelen en portretten. Hij ontwierp ook beelden, vrouwenbustes, kostuums en theaterdecors. Hij overleed in 1921 in Sint-Joost-ten-Node.

Interpretatie bij het werk door Fons Van der Vorst

Isolde door F. Khnopff

kleurpotlood op foto / lithografie, 1905

Voor veel symbolisten, waaronder Khnopff, was de legende van Tristan en Isolde door Richard Wagner een belangrijke inspiratiebron. Het verhaal gaat over de passionele en onmogelijke liefde tussen Tristan en Isolde, die pas in de dood verenigd worden. Vermoedelijk stond zijn zus Marguerite model voor de onderliggende foto, zoals zij dat voor veel van Khnopff’s werken deed.

Fernand Khnopff werd in 1858 te Grembergen geboren. Tot zijn zeven jaar woonde hij in Brugge, daarna verhuisde de familie naar Brussel. In 1875 begon hij rechten te studeren aan de Brusselse universiteit. Niet veel later startte hij ook met lessen bij schilder Xavier Mellery. Hij schreef zich in aan de Brusselse Academie voor Schone Kunsten en studeerde een jaar in Parijs bij Jules Lefèvre aan de Académie Libre. Hij raakte betrokken bij de symbolistische beweging.
Khnopff was medestichter van de kunstenaarsgroep ‘Les Vingt’. Hij nam met succes deel aan internationale tentoonstellingen. Onder invloed van het symbolisme schilderde hij allegorische taferelen en portretten. Hij ontwierp ook beelden, vrouwenbustes, kostuums en theaterdecors. Hij overleed in 1921 in Sint-Joost-ten-Node.

Interpretatie bij het werk door Luce Vanderhauwaert

Naderend Onweer door Franz Courtens

Olie op doek, 1889

Een weids Hollands landschap met een boer en boerin die koren oogsten. Op de achtergrond een houten molen en twee vissersschepen die de haven binnenvaren onder een dreigende hemel met een regenboog.

Franz Courtens (1854-1943) werd geboren in Dendermonde. Van 1870 tot 1875 studeerde hij schilderkunst aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten. Daarna verhuisde hij naar Brussel en sloot zich aan bij de vrije academie ‘La Patte de Dindon’. Hij werd een belangrijke figuur in het impressionisme en verwierf zowel nationaal als internationaal faam. In 1922 werd hij door koning Albert tot baron verheven.

Interpretatie bij het werk door Staaf Tollit

Op de golfbreker door Jan Verhas

Olie op doek, 1888

De vrouw op het schilderij is Marie-Antoinette Marcotte (1869-1929), een impressionistische schilderes en leerlinge van J. Portaels aan de Brusselse academie. Ze was een volgelinge van E. Claus.

Jan Verhas (1834, Dendermonde – 1896, Schaarbeek) was de zoon van schilder Emmanuel Franciscus Verhas, van wie ook enkele werken in het Stadhuis hangen. Jan Verhas kreeg zijn opleiding aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten, waar zijn vader directeur was. Daarna studeerde hij aan de Antwerpse en de Brusselse Academie. Hij stond bekend als portret- en genreschilder. Hij maakte vooral portretten van kinderen en schilderde aan het einde van zijn leven ook enkele mooie zeegezichten.

Interpretatie bij het werk door Marc Staes

Rustende koeien door Franz Courtens

Olie op doek, laatste kwart 19de eeuw

Dit schilderij is een belangrijk voorbeeld van het naturalisme van de 19de eeuw waarbij de werkelijkheid zo waarheidsgetrouw mogelijk en onverbloemd werd weergeven.

Franz Courtens (1854-1943) werd geboren in Dendermonde. Van 1870 tot 1875 studeerde hij schilderkunst aan de Dendermondse Academie voor Schone Kunsten. Daarna verhuisde hij naar Brussel en sloot zich aan bij de vrije academie ‘La Patte de Dindon’. Hij werd een belangrijke figuur in het impressionisme en verwierf zowel nationaal als internationaal faam. In 1922 werd hij door koning Albert tot baron verheven.

Interpretatie bij het werk door Fons Van der Vorst

Portret van Suzanne Poirier door Pieter Frans De Beule

Olie op doek, ca. 1891

Dit is een portret van Suzanne Poirier (1881-1977) uit Dendermonde. Haar kleding doet vermoeden dat het schilderij voor haar Plechtige Communie werd gemaakt.
Pieter Frans De Beule (1852-1924) werd geboren in Zele. Hij woonde in Dendermonde, was staatsambtenaar en schilder. De Beule stond bekend om zijn portretten.

Interpretatie bij het werk door Staaf Tollit

Het lacherke door Georges Verbanck

Witte marmer, 1912

Buste van een lachend kind, vermoedelijk een exemplaar van ‘Het lacherke’. We herkennen in het kind Robert Verbanck, de oudste zoon van de kunstenaar.
Geo Verbanck (1881, Gent – 1961, Aartselaar) begon zijn carrière als leerling bij een meubelmaker en later bij beeldhouwer Aloïs De Beule. Hij volgde lessen aan de Gentse Academie voor Schone Kunsten en later aan de Brusselse Academie bij Charles Van der Stappen. Hij was leraar beeldhouwkunst aan de Dendermondse academie van 1911 tot 1927. Daarna werd hij leraar aan de Gentse Academie voor Schone kunsten waar hij later ook directeur werd. Verbanck was een veelzijdige kunstenaar. Hij maakte (graf)monumenten, gedenkplaten, penningen en portretbustes. Zijn werk kenmerkt zich door klassieke zuiverheid, harmonisch lijnenspel en een sterke zin voor stilte en verinnerlijking. Hij werkte met hout, marmer, klei, steen, ivoor en simili-cement.

Interpretatie bij het werk door Sandra Mannaert

Te Westkapelle door Euphrosine Beernaert

Olie op doek, 1882

Landschap met schapen te Westkapelle.

Euphrosine Beernaert (1831, Oostende – 1901, Elsene) kreeg geen schools onderwijs, maar leerde veel van contacten met andere kunstenaars, reizen en museumbezoeken. Ze studeerde in Brussel bij Pierre-Louis Kuhnen. Ze nam deel aan nationale en internationale tentoonstellingen en specialiseerde zich in het schilderen van landschappen. In 1892 werd ze Officier in de Leopoldsorde, een eer die gevierd werd met een groot feestmaal waarbij prominente kunstenaars zoals Constantin Meunier, Alphonse Asselbergs, Franz Courtens en Theodore Canneel aanwezig waren. Van deze kunstenaars hangt ook werk in het Stadhuis van Dendermonde.

Interpretatie bij het werk door Nico Coelho Da Silva

De wildstropers door Félix Terlinden

Olie op doek, ca. 1883-1884

In een bos knielt een vrouw en houdt een zak open, terwijl een jonge man een pas geschoten ree erin legt.

Félix Terlinden (1836, Lodelinsart - 1912, Brussel) was een leerling van Courbet en verbleef in Egypte als officieel portretschilder. Terlinden schilderde realistische huiselijke taferelen, portretten en landschappen. Hij stierf op hoge leeftijd en raakte tegen het einde van zijn leven in de vergetelheid.

Interpretatie bij het werk door Els De Nil

 

Voor wie?

iedereen

Prijs?

gratis